Over Arts en Zorg Groep

Arts en Zorg is binnen tien jaar uitgegroeid tot de grootste eerstelijnszorg organisatie van Nederland. Wij bieden aan meer dan tweehonderdduizend patiëntenzorg met onze verschillende diensten. Wil je werken voor een grote organisatie en toch verschil maken in de praktijk? Lees meer over de verschillende onderdelen en diensten van Arts en Zorg.

Op deze pagina:

  • Arts en Zorg
  • GZA: werken in de asielzoekerszorg
  • Arts en Zorg & GZA hoofdkantoor
  • DocLine: online huisartsenzorg voor patiënten
  • Gezond.nl: digitale patiëntenomgeving
  • MCC: Medisch Contact Centrum

Arts en Zorg

Bij Arts en Zorg zijn we elke dag bezig met innoveren en ontwikkelen van zorg. De ervaringen van onze werknemers in de gezondheidscentra spelen daarin een belangrijke rol. Arts en Zorg focust zich op autonomie voor zorgverleners en geeft hen de mogelijkheid eigen ideeën in te brengen ter verbetering van de zorg.

De mogelijkheden van online dienstverlening aan patiënten wordt bij Arts en Zorg steeds groter. Chatten en videobellen zijn enkele voorbeelden van innovaties waarmee we de zorg toegankelijk en betaalbaar houden. Op deze manier verminderen we ook de werkdruk van onze zorgverleners en geven we patiënten regie over hun eigen zorg. Zo houd je je als zorgverlener bezig met waar het écht om draait: het bieden van de best mogelijke zorg aan patiënten die hun vertrouwen in jou stellen. 

Werken kan op verschillende manieren bij Arts en Zorg. Werk je liever in loondienst of als waarnemer? Wij bieden je een werkplek die bij jou past, voldoet aan jouw wensen en leerdoelen en waarin je je optimaal kan blijven ontwikkelen.

GZA: werken in de asielzoekerszorg

GZA (Gezondheidszorg Asielzoekers) staat voor goede zorg aan alle asielzoekers. De zorg zelf is gelijk aan de reguliere zorg. Ook in de asielzoekerscentra ligt steeds meer de focus op het invoeren van bijvoorbeeld teleconsultatie, zelf bloedprikken op locatie en andere ontwikkelingen die in de reguliere zorg zichtbaar zijn. Doordat de omgang en kennis van gezondheidszorg per cultuur verschilt, wordt er extra aandacht besteed aan de procedure, leefsituatie en de zorgbehoefte van asielzoekers.

De doktersassistent en verpleegkundige hebben een grote rol in het verhelderen van de zorgvraag en het vinden van een goede balans tussen medische klachten en psychosociale belasting van de asielzoeker. Het vervolgens toepassen van innovaties in de zorg gaat in samenspraak met onze opdrachtgever, het COA.

Ondersteunende staf Arts en Zorg en GZA

Naast de zorgverleners, is er natuurlijk ook een team die achter de schermen werkt. Onze staf werkt vanaf verschillende locaties in Nederland aan de nieuwste zorginnovatie, interne en externe communicatie en beleids- en onderhandelvoorstellen. Het doel van de ondersteunende staf? Onze zorgverleners zo goed mogelijk helpen zodat zij onze patiënten zo goed mogelijk kunnen helpen! 

DocLine: online huisartsenzorg voor patiënten

DocLine is een ‘digital first’ praktijk met een eigentijdse vorm van huisartsenzorg waarbij de patiënt veel zorgzaken zelf gemakkelijk online regelt. Zo kan de patiënt veilig en eenvoudig een video- of telefonisch consult met de huisarts inplannen, zonder tussenkomst van de doktersassistent. Met DocLine hoeft de patiënt alleen naar de huisartsenpraktijk als het écht nodig is.

Gezond.nl: digitale patiëntomgeving

Gezond.nl is een nieuw consumentenplatform van Arts en Zorg dat inspeelt op de behoeften van de patiënt en de digitalisering van de zorg. Patienten kunnen via Gezond.nl onder andere live chatten over gezondheidsvragen, online afspraken maken en herhaalmedicatie aanvragen.

Bij Gezond.nl werkt een team met diverse competenties op kantoor in Amsterdam hard aan het ontwikkelen en implementeren van zorginnovaties. 

MCC: Medisch Contact Centrum

Patiënten van Arts en Zorg kunnen elke dag chatten met zorgverleners van het Medisch Contact Centrum (MCC) in Arnhem, Groningen en Utrecht. In het MCC werken triagisten, doktersassistenten en geneeskunde studenten onder toezicht van een regie-arts als achterwacht om vragen van patiënten op een snelle manier te behandelen.